Wszystko zależy od potrzeb i możliwości finansowych Klienta.
Darmowy hosting wiąże się z wieloma ograniczeniami jak np. mała przestrzeń dyskowa, nieduży limit transferu danych czy brak dostępu lub mała baza danych.
Najtańszym rozwiązaniem jest współdzielony hosting, który oferuje jednak ograniczone możliwości. Ta opcja sprawdzi się przy mało wymagających stronach, które nie są zbyt często aktualizowane lub rozbudowywane.
Następną propozycją jest hosting VPS, który oferuje większe możliwości.
Najdroższą i najbardziej zaawansowaną opcją jest dedykowany hosting. Tutaj Klient sam może wybrać procesor, ilość pamięci RAM czy rodzaje dysków.
Przed zakupem hostingu zawsze warto sprawdzić kilka istotnych parametrów jak np.:
- przepustowość łącza,
- pojemność pamięci RAM,
- jakie bazy dane są obsługiwane,
- możliwą ilość domen do podpięcia,
- czy jest wykonywany backup danych i jak długo przetrzymywany,
- rodzaje zabezpieczeń.
Ważna jest też cena i to czy po upływie roku od podpisania umowy oferta hosting nie ulegnie mocno zmianie na niekorzyść dla Klienta.
A czym się kierować przy wyborze hosting dla firmy? Tu istotą jest przeznaczenie strony internetowej. Inny hosting potrzebuje Klient prowadzący duży sklep internetowy a inny serwisy informacyjne czy streamingujące znaczną ilość danych każdego dnia. W takich przypadkach warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych zagadnień:
- przepustowość łączy i pojemność,
- wydajność serwerów,
- gdzie są zlokalizowane serwery,
- jakie bazy danych obsługuje hosting,
- rodzaje zabezpieczeń i certyfikaty bezpieczeństwa,
- kopia zapasowa danych (backup) – czy jest tworzona i jak długo przechowywana,
- rodzaj panelu do zarządzania stroną oraz czy jest możliwość obsługi urządzenia mobilnego.